Google アナリティクスと Provide Support ライブチャットの統合

ライブチャットを Google アナリティクスと統合することにより、訪問者によるライブチャット メッセンジャーのロード数を Google アナリティクスのレポートでチェックできるようになります。 また、開始されたチャットの数や送信されたオフラインメッセージの数をイベントとして追跡できるようになります。
訪問者チャットメッセンジャーのロード数は Google アナリティクスのレポート中の リアルタイム / コンテンツ および 行動 / サイトコンテンツ セクションで次の URL への訪問として表示されます : /messenger/your-account-hash.html
または /messenger/your-account-name.html
2 種類のイベントがあなたの Google アナリティクスアカウントにプッシュされます :
Google アナリティクスのレポートではプッシュされたイベントを リアルタイム / イベント セクション、および 行動 / イベント セクションで日付順に確認することができます。
You may want to see traffic sources for visitors who initiated chats. This means that you would need to set up cross-domain tracking in your GA property as visitors are moving from your domain to chat window domain providesupport.com and backwards. We've already done everything possible from our side to make this working. But one adjustment can be done from your side only: you need to add your own domain and our domain providesupport.com to referral traffic exclusions in your GA property settings
Please use the following instruction to exclude domains from referral traffic: https://support.google.com/analytics/answer/2795830?hl=en
If you use direct link to chat, you will need to pass _ga cookie value from your website to chat window. For this just add the cookie name and value to direct chat link as a parameter.